Jumat, 22 April 2011

aku hanya setitik embun






Duhai Allah....
yang telah menggenggam hati hati yang lembut
mengapa aku begitu mencintai dia ,wanita penghuni langitmu...
dengan rupa dan laku yang tak mungkin ku lepas dalam asa rindu
langitku terasa kosong  tanpanya...
anganku memudar..
memusnahkan garis garis kekaguman hingga pudar...
tak berbentuk..
mengaburkan harap...
menguapkan imagi...

aku hanyalah setitik embun ..
dikelopak indah bungamu...
aku hanya setitik embun dengan partikel air sederhana didalamnya...
yang takan kuat menahan terik matahari...

ijinkn  aku memanjamu dalam artiku
dalam setitik embun...
yang memberi ketulusan dikala pagi dan gerimis yang mereda..
untuk jiwa yang telah kusentuh...
untuk raga yang tak terjamah..
ijinkan tulusnya hati menemani..doa doa sepiku
menerangi dalam gelap dan sepimu dalam sunyi dan gaduhmu
yakinlah aku kan ada...
untukmu dan hatimu...


elgiban4 (kirana)

0 komentar:

Posting Komentar

 

Puisi Dua Hati Copyright © 2010 | Designed by: Compartidisimo